Sa ciljem smanjenja potrošnje energije u javnim institucijama koje su u vlasništvu Općine Banovići, te analiziranja, evidentiranja i praćenja potrošnje energenata, danas je u prostorijama Općine Banovići održan sastanak sa predstavnicima javnih institucija.

Na sastanku je dogovorena metodologija uspostavljanja organizacione šeme  upravljanja energentima, odnosno imenovanje energetskih saradnika i menadžera koji će vršiti prikupljanje, unos i analizu podataka o stanju potrošnje energenata u objektima u kojima posluju. Obrada podataka vršit će se putem jedinstvenog Informacionog sistema energetske efikasnosti (ISEE).

Obaveza je ovo definisana Zakonom o energetskoj efikasnosti FBiH, Pravilnikom o Informacionom sistemu energetske efikasnosti FBiH, te Strategijom razvoja i Akcionim planom energetski održivog razvoja usvojenim od strane Općinskog vijeća Banovići.

Ministarstvo energije, rudarstva i industrije FBiH Informacioni sistem će pratiti putem Fonda za zaštitu okoliša FBiH, a uz podršku Razvojnog programa Ujedinjenih nacija (UNDP) i GIZ-a.

Na području opštine Banovići u organizacionu šemu upravljanja energijom kroz ISEE bit će uključeno sedam javnih ustanova i tri javna preduzeća koji će putem internet platforme vršiti unos i praćenje podataka o potrošnji energije i vode. Inače, javne institucije troše tri puta više energije no što im je potrebno, a jedan od uslova EU za priključenje BiH je upravo smanjenje potrošnje energije i emisije CO2.

Unos podataka u ISEE o potrošnji energenata je obaveza uspostavljena naknadnom Odlukom Vlade FBiH. Ukoliko korisnici ne unose redovno podatke bit će im uskraćena neka sredstava kao npr. ekološke naknade koje Ministarstvo dodjeljuje od strane Fonda za zaštitu okoliša FBiH.

Rok za imenovanje energetskih menadžera i saradnika javnih institucija je 20. april 2019. godine, nakon čega će biti organizovana obuka.